Tankowanie z powietrza, lub tankowanie jak to jest częściej znane, stało się powszechną praktyką w wojsku. Chociaż nie jest to codzienne zjawisko, technika ta jest wykorzystywana podczas scenariuszy awaryjnych, takich jak gdy samolotowi kończy się paliwo lub gdy pilot wraca z nalotu. W rzeczywistości, tankowanie z powietrza jest integralną częścią operacji wojskowych od lat.
Dla tych, którzy nie wiedzą, system tankowania z powietrza to specjalny samolot zaprojektowany do dostarczania paliwa lotniczego podczas lotu. Zazwyczaj system ten wykorzystuje sondę i spadochron do dostarczania paliwa. Pierwsze tankowanie z powietrza miało miejsce w 1923 roku pomiędzy dwoma samolotami De Haviland DH-4B Army Air Service.
Jedną z najfajniejszych rzeczy w tej technologii jest to, że można ją wykorzystać do tankowania każdego typu pojazdu. Ponadto, systemy mogą rozpoznać tablicę rejestracyjną pojazdu i wyświetlić odpowiednie instrukcje parkowania dla kierowcy. Może być również obsługiwany za pomocą dyszy wodorowej.
Obecnie tankowanie z powietrza wykorzystywane jest głównie w operacjach wojskowych na dużą skalę. Obejmują one tankowanie torów myśliwców w przedłużonych misjach Combat Air Patrol (CAP), tankowanie F-14 Tomcats Marynarki Wojennej, a nawet tankowanie samolotów podczas startu i lądowania z baz lotniczych lotniskowców. Podczas wojny wietnamskiej USMC wykorzystywało transporty KC-130 Hercules do tankowania swoich odrzutowców.
Następna generacja tego typu tankowania będzie zrobotyzowana i zautomatyzowana. Technologia ta dobrze wpisuje się w rozwijający się przemysł autonomicznych samochodów. Systemy te mogą być dostosowane do istniejących konstrukcji samolotów.
Jak się okazuje, najważniejszą rzeczą do rozważenia przy tankowaniu pojazdu nie jest ilość paliwa. Jest nią czas, jaki jest potrzebny do tego celu. Jest to ważna metryka, ponieważ im więcej czasu zajmie tankowanie, tym więcej kilometrów zostanie zużytych. W rzeczywistości jedno z badań wykazało, że tankowanie pojazdu podczas krótkiej podróży zużywa dwa razy więcej paliwa niż w przypadku długiej podróży. Oznacza to, że jeśli uda Ci się ograniczyć podróże poza trasą, zaoszczędzisz paliwo, pieniądze i zmniejszysz swój ślad węglowy.
Poza tym, co oczywiste, to systemy automatycznego tankowania, które zaspokajają rosnący popyt. Systemy te są nie tylko przyjazne dla użytkownika, ale mogą zatankować każdy rodzaj pojazdu, niezależnie od jego wielkości.
Sztuką jest wiedzieć, kiedy ich użyć. Na szczęście najlepszy system jest zautomatyzowany, dzięki czemu można uzyskać najwięcej paliwa za dolara. Możesz również zdecydować się na ręczny system tankowania, który pozwala otworzyć drzwi samochodu i włożyć dyszę do dystrybutora paliwa. Następnie system przełoży samochód za Ciebie. Może to brzmieć jak dużo pracy, ale w rzeczywistości jest to łatwe i jest to najbardziej efektywny sposób tankowania Twojego pojazdu.
Najbardziej ekscytującym aspektem tego typu tankowania jest to, że samo tankowanie nie odbywa się codziennie. Można się raczej spodziewać tankowania około siedmiu razy w miesiącu. Jest to główny czynnik przyczyniający się do nieproduktywnego czasu, który sumuje się do dwóch lub więcej godzin zmarnowanego czasu miesięcznie.
Podobne tematy